خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/27 - 22:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی در دیدار سفیر سیرالئون در تهران:

دیپلماسی پارلمانی در توسعه مناسبات فی مابین نقش موثری دارد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سیرالئون در دیدار سفیر این کشور در تهران با اشاره به روابط خوب فیمابین از مجالس دو کشور به عنوان نهادهای تقویت مناسبات فیمابین نام برد و گفت: دیپلماسی پارلمانی در توسعه مناسبات فی مابین نقش موثری دارد و مجلس شورای اسلامی بر افزایش مراودات دو کشور در جهت تقویت و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه پارلمانی و اقتصادی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ علیه بدرا کامارا سفیر جمهوری سیرالئون در تهران بعداز ظهر امروز ( دوشنبه، 27 بهمن ماه) با حجت الاسلام و المسلمین، علیرضا سلیمی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سیرالئون دیدار و گفت و گو کرد.



سلیمی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب فیمابین از مجالس دو کشور به عنوان نهادهای تقویت مناسبات فیمابین نام برد و گفت: مراودات پارلمانی دو کشور متناسب با ظرفیت های موجود از رشد کافی برخوردار نبوده است که امیدواریم با تلاش جنابعالی و مقامات سیاسی کشور سیرالئون شاهد تقویت و توسعه مناسبات پارلمانی در جهت منافع دو ملت باشیم.



وی افزود: مراودات پارلمانی دو کشور متناسب با ظرفیت های موجود از رشد کافی برخوردار نبوده است که امیدواریم با تلاش جنابعالی و مقامات سیاسی کشور سیرالئون شاهد تقویت و توسعه مناسبات پارلمانی در جهت منافع دو ملت باشیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سیرالئون گفت: با توجه به تشکیل گروه دوستی پارلمانی با سیرالئون در مجلس شورای اسلامی، اقدام متقابل از سوی پارلمان سیرالئون میتواند به تحقق هدف نزدیکی ملت های دو کشور کمک کند.



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در سیرالئون، بر آمادگی بخش های مختلف اقتصادی کشورمان برای سرمایه گذاری و افزایش مبادلات و همکاری های اقتصادی در این کشور تاکید کرد.



علیه بدرا کامارا سفیر سیرالئون در ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: مناسبات دو کشور از قدمت چند دهه ای برخوردار است و ما تمام تلاش خود را در جهت تحکیم روابط فیمابین در زمینه های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی به کار خواهیم گرفت.

وی در ادامه در خصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های آموزشی ، فرهنگی و همچنین کمک های بشر دوستانه در حوزه بهداشت و درمان به کشورش گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران همه گیری ویروس کرونا مشورتها و کمک های بهداشتی و پزشکی به ملت سیرالئون داشته که از آن تشکر و قدردانی می کنیم.



سفیر سیرالئون در پایان بر آمادگی کشورش برای فعالیت تجاری و اقتصادی سرمایه گذاران ایرانی در کشورش تاکید نمود. /

پایان پیام

  • کد خبر : 314060
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار